Bagaikan tayar..



   Aku suke dengan apa yang aku buat dan dapat sekarang ni. Thank you Allah for everything. Kalau tak dapat apa yang disuka,cubalah suka dengan apa yang kita dapat. Semua yang terjadi ade hikmah dan kita akan nampak hikmah tu bila kita bersabar and be +ve. Aku pun ade cerita duka lara aku tersendiri yg tersirat disebalik senyuman yg aku cuba sedekah kat orang. Tapi bila fikir2 balik,aku takde masalah hidup yg besar mana pun. Kurniaan Allah terlalu dan selalu sempurna walaupun ibadah aku pada-Nya tidak seberapa dan banyak lopang sana sini. Kalau aku sedih+susah pun,semua tu bagi keuntungan di masa depan. Nikmat dan anugerahNya terlalu banyak,infiniti sehingga aku tak mampu nak list satu2 semua nikmat itu.Nikmat mana lagi aku mahu dustakan...sebab terbiasa sukses dan hidup dalam comfort zone,bila jatuh aku rase macam nak kiamat dunia. Hakikatnya,dunia ini macam tayar yang berpusing atas bawah dan jika kita dibawah sekalipun,tak bermakna kita tak boleh berusaha untuk naik kat atas balik.

Comments

Popular Posts