Macam mana aku terlibat dengan laut


      

 

   Lepas SPM, aku antara milyaran remaja yang masih mencari-cari arah tuju hidup. Doktor,jurutera, ahli farmasi dan macam2 karier professional lain yang aku disuruh kejar oleh ibu dengan ayah. Aku ok je sebab gaji kerja2 macam tu biasanya lumayan. They’re asking me to be a doctor tp aku downkan my parent dgn say no. Lepas masuk asasi Uitm,aku sedar yang kerja2 macam tu bukan untuk aku. Aku tak cukup rajin+ brilliant to be a doctor, result pun cukup2 makan je..lagipun aku ni jenis cepat gelabah..takut termati anak orang sebab aku tersalah potong mana2 urat pesakit. Dalam dunia sains, aku minat yang kaji2 alam. Aku minat geologi atau sains marin tapi aku prefer sains marin sebab bidang ni unik dan tak ramai orang. Bile x ramai orang,kurang saingan. Bukan halangan tapi peluang untuk aku. Tak payah nak berebut..hehe. Parent aku bagi restu dan harapkan aku belajar bersungguh-sungguh. Aku belajar gile2 baby mase sem 1 sampai dapat dean list. Aku belajar sungguh2 bukan nak buktikan pilihan aku ni tepat tapi aku kena bertanggungjawab dengan pilihan hati aku ni...Itu serba sikit sirah macam mana aku boleh terjebak dengan dunia bawah air ini.

Comments

Popular Posts