Aku bangga jadi warga UMT



    Walaupun mulut aku kate “Yess! Dapat sains marin kat UMT” tapi sebenarnya deep inside aku rase agak hibalah jugak sebab tak dapat masuk U yg glamour mcm kwn2 yg lain. Tuah ayam nampak kat kaki,tuah manusia sape tau. Perancangan Allah selamanye yg terbaik dan ade 1001 hikmah yang tunggu aku kat UMT. Environment,kwn2, lecturer2,study semua best. Lagipun rumh aku 15 minit je dari umt jadi tahun 2 ni aku duduk rumh la dgn family aku, free of charge. Takde pening2 pasal sewa rumah+tambang bagai cuma aku takdela pengalaman yg adventurous macam kene tinggal bas ke. Sebab dekat sangatlah maka ade segelintir sedare mare aku kate x glamour. cikgu2 sekolah aku dulu pun gelak sakan bile tau aku dapat umt dan nyaris2 jatuh terguling dari kerusi bile dengar aku ambik kos sains marin. Kata cikgu aku,kos ni susah sebab nanti kene duk berpanas kat tengah laut. Aku akui hakikat itu jadi aku dah sedia berkotak2 krim uv protection dgn spf bagai kalau2 aku kene berjemur macam ikan kering kat tengah laut mase sampling nanti. Minat-minat gak tapi muke tetap kene jage sebab tu aset penting. Mule2 terfikir gak aku nak buat ape dengan degree sains marin ni,jual gamat ke..yelah,prospek kerjaya dlm bidang ni x banyak aku bagitau awal2, kerja gov pun bukn senang tp x mustahil dapat. Mungkin kene tunggu saintis laut yang ade sekarang resign atau mati baru dapat kerja tu. Tapi aku percaya rezeki aku Allah dah atur dan ada dimana-mana. Seronoknya kalau dapat cari makan dengan aktiviti yang kita suka.

Comments

Popular Posts