Haiwan Peliharaan Eksotik



“Saya bela ia dari kecil lagi, saya bagi makan kangkung. Sekarang ia dah besar, saya lepas ke laut lah, tapi kalau saya panggil-panggil, ia datang..”

Serius? Cerita (atau pengakuan) brader ni membuatkan aku dan member aku, N terkejut dan tertarik untuk mendengarnya dengan lebih lanjut. Brader ni orang Pulau Redang.

Masa tu kami berada di Pulau Redang dan aku ‘mengidam’ teruk banana milkshake. Sampai ke beach bar kami cari tapi tak jadi duduk lama-lama situ sebab bau bir atau arak yang mencucuk dan meloyakan. Aku dah gila kot sampai tergamak cari banana milkshake di bar sebelum tanganku ditarik member ku itu untuk menjauhi tempat itu.

Lepas pusing-pusing satu pantai, akhirnya jumpa pun 1 gerai yang jual ice blended, ABC dan aku pun yeay! Tapi kegembiraan aku tak bertahan lama sebab banana milkshake tak ada.. Aku pun order lah ice blended banana, bolehlah asalkan banana.

Sementara tunggu ice blended aku siap, kami layan cerita brader penjual ABC yang ramah tu.

Kalau sebut haiwan belaan, mesti korang terbayang kucing, anjing, dan arnab kan. Kalau haiwan eksotik pula biasanya aku dengar orang bela ular sawa, iguana dan cicak tokek.

Tapi brader ni bela penyu laut!


Comments

Popular Posts